Sprzedaż opon – rynek lokalny w Warszawie

Niedawno pokusiliśmy się o rozpoczęcie gruntownej analizy rynku opon w Warszawie, a to ze względu na potrzeby własne odnośnie posiadania takiej wiedzy na potrzeby przewidywań potencjalnej sprzedaży ze sklepu internetowego promowanego w Warszawie.

Warszawa poniekąd jest preferencyjnym i nietypowym rodzajem rynku regionalnego. Niewątpliwie jako stolica zalicza się do grona najszybciej rozwijających się regionów w Polsce. Zatem ma to również pewien wpływ na handel całego regionu. Z badań rynkowych wynika, że jest to jeden z trudniejszych rynków regionalnych w branży ogumienia.

Dlaczego właśnie ta branża jest interesującym segmentem rynku? Ponieważ opony cechuje wyjątkowo silna konkurencją na rynku zarówno krajowym jaki regionalnym, a z kolei Warszawa jest miastem, skupiającym czołowych przedstawicieli branży opon – począwszy od serwisów ogumienia, aż do sklepów sieciowych oferujących wszelkiego rodzaju opony.

Warszawa charakteryzuje się, w przeciwieństwie do małych miasteczek, łatwym dostępem do szerokiej gamy towarów specjalistycznych. Weźmy na przykład pewne przedsiębiorstwo z Warszawy prowadzące sklep internetowy z używanymi oponami. Nasza firma jest nietypowa zw. na fakt, że działa w ramach rynku niszowego – po prostu sprzedaje nieco inny produkt niż konkurencja, czyli opony używane. Ceny tych opon są o mniejsze od nowych i to o wiele, co daje firmie pewne możliwości w odniesieniu do określonej grypy popytu. Używane opony zakupi zwykle klient oszczędny, których wcale w Warszawie nie brak. By podkreślić wiarygodność nasze przedsiębiorstwo udziela gwarancji na wszystkie sprzedawane przez nas opony. Warszawa to nie jedyny rynek regionalny w ramach, którego funkcjonuje firma.

Sklep powstał również w celu pozyskania nowych klientów i obszarów rynku. Oczywiście funkcjonowanie sklepu tego typu generuje różne rodzaje kosztów. O ile koszty hostingu, czy też domeny są niewielkie to z drugiej strony koszty napisania kodu sklepu i stworzenia grafiki to już spory wydatek.

Oczywiście pojawiają się za chwile inne rodzaje kosztów związane z promocją sklepu, a także dość nietypowe rodzaje kosztów wynikające z konkretnego rodzaju działalności. Warto również nadmienić, że projekt strony internetowej sklepu został wyróżniony przez portal graficzny, gdzie prezentowane są najlepsze projekty stron internetowych. Tak więc czasem bardziej warto zainwestować w nowatorski i oryginalny sklep, niż korzystać z gotowych rozwiązań.

Kiedy, jak i czy warto kupować używane opony można poczytać w internecie:

Inne źródła:

Leave a Reply