Badanie rynku wirtualnego – wyniki na przykładach

Prezentujemy wyniki naszych ostatnich badań dotyczących wybranych gałęzi rynku. Prezentacja w formie analizy szans i zagrożeń.

Branża Meblowa

Prawie co dziennie pojawiają się w mediach informacje na temat kryzysu gospodarczego, który powoli wkracza już do Polski. Gałąź rynku, do jakiej należą meble nie okazuje przejawów kryzysu. Czy może ten rynek będzie odporny na zawirowania gospodarcze? Tego nikt nie wie, ale na razie nasze przedsiębiorstwa produkujące meble ciągle poszerzają swoją działalność. Często taką formą rozwinięcia działalności jest wejście na rynek internetowy. Przedstawimy to na przykładzie firmy BG. Ten sklep internetowy założono jakieś pół roku temu i rozpoczęto silną kampanie promocyjną w internecie. Firma BG, która jest właścicielem sklepu, korzystała wcześniej z innych, tradycyjnych kanałów sprzedaży. Dotychczas handel w sieci prowadzony przez to przedsiębiorstwo opierał się wyłącznie na Allegro, teraz możliwe, że sklep internetowy przejmie pałeczkę. Oczywiście stacjonarne metody handlu przynosiły i nadal będą przynosić zyski, ale sklep internetowy niewątpliwie rozwinie działalność firmy. Firma BG – sklep internetowy jak już pisałem wcześniej stawia na promocję w Internecie i pojawiają się już pierwsze publikacje o tym sklepie internetowym.

Meble jako towar sprzedawany przez sklep internetowy są dość trudnym przedmiotem handlu zw. na gabaryty. Sklep internetowy napotyka również inne przeszkody np. dużą ilość konkurentów oferujących meble oraz  koszty wysyłki mebli.

Inne trudne gałęzie rynku wirtualnego tj. opony, komputery, aparaty, perfumy

Poza meblami do gałęzi rynku internetowego o sporym stopniu konkurencji zalicza się również komputery; sprzęt fotograficzny; stroje; perfumy i opony – przykład ciekawego sklepu sprzedającego  tanie opony to firma **** (Edycja przez Admin: – niedozwolony link) Czemu podałem akurat ten sklep sprzedający tanie opony używane. Akurat ten sklep internetowy jest o tyle ciekawe, że oferuje tylko używane produkty, a nie nowe jak reszta. Dokładnie w ofercie znajdują się felgi używane tanie opony używane.  Sektor internetowy charakteryzuje duża konkurencja na rynku opon. Stąd też zakładam, że firma zdecydowała się na niszę , którą stanowią tanie opony używane i tutaj upatruje swoich możliwości utrzymania się na rynku i rozwoju. Firma skupuje po niskich cenach opony i dlatego w jej ofercie są na prawdę tanie opony w porównaniu do konkurencji, oczywiście jeżeli ktoś akceptuje zakup opon używanych.
Czy to meble, czy opony, czy też inna branża sklep internetowy wcale nie jest taki prosty jeśli chodzi o wejście na rynek. Jest bardzo silan konkurencja, chociaż kryzys może odsiać, część słabszych firm.

Dodatkowe źródła informacji:

Leave a Reply